Przyszłość 

Realizator:  Teatr im. Aleksandra Fredry 

Miejsce:  Teatr im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie, ul. Mickiewicza 9

Termin warsztatów:  23 lipca - 5 sierpnia

Terminy i miejsca pokazów:  5 sierpnia | godz. 16:00 - Teatr im. Aleksandra Fredry

Koordynatorki: Sandra Konieczka, Joanna Żygowska

e-mail: konieczka@teatr.gniezno.pl, edu@teatr.gniezno.pl

Przyszłość jest fascynująca, ponieważ wiąże się z perspektywami, szansami i możliwościami. To czas, kiedy wszystko może się jeszcze wydarzyć. To, co nieznane, sprzyja pracy wyobraźni i pozwala budować wyobrażenia, a także zaobserwować funkcjonowanie konstruktów kulturowych, na których one bazują.

Istotą projektu jest stworzenie przestrzeni dla artystycznej wypowiedzi dzieci w wieku 7-12 lat. Prowadzący będą wspierać twórczą aktywność młodych uczestników. Ramę codziennych spotkań stanowią warsztaty pedagogiczno-teatralny i reżyserski. Pierwszy pozwoli zarysować horyzonty myślenia o przyszłości, drugi umożliwi dzieciom przełożenie doświadczeń na działania sceniczne. Na pozostałych zajęciach będziemy wspólnie poszukiwać różnych sposobów wyrazu doświadczeń, emocji i wyobrażeń związanych z przyszłością.

( fot. Dawid Stube ) 

Prowadzący warsztaty

Mikołaj Walenczykowski 

absolwent Wydziału Operatorskiego i Realizacji Telewizyjnej PWSFTiT w Łodzi. Twórca filmów dokumentalnych, i wideo do spektakli teatralnych, trailerów teatralnych, reżyser filmów reklamowych oraz form telewizyjnych. Obecnie współpracuje z Teatrem im. A. Fredry w Gnieźnie, wcześniej z Teatrem Polskim im. H. Konieczki w Bydgoszczy, Teatrem Łaźnia Nowa i Teatrem Ludowym w Krakowie. Pracował z takimi reżyserami jak: W. Rubin, K. Szyngiera, P. Łysak, M. Kleczewska. Prowadzi zajęcia w Bydgoskiej Akademii Fotografii.

Maciej Szymborski

kompozytor, multi-instrumentalista, producent, realizator dźwięku, aktor, performer, reżyser, projektant przestrzeni audialnych. Współpracował z Teatrem im. H. Konieczki w Bydgoszczy i Teatrem im. A. Fredry w Gnieźnie. Obecnie pracuje jako Szymborski-Projects. W swoim dorobku artystycznym ma wiele wydanych płyt i mnóstwo zagranych koncertów na całym świecie. Od 1996 do 2003 r. współtworzył „Something Like Elvis”, wydając „Personal Vertigo” (1997), „Shape” (1999), „Cigarette Smoke Phantom” (2002). Razem z Potty Umbrella wydał dwa albumy: „All You Know Is Wrong” (2006), „Forte Furioso” (2007).

Sandra Konieczka-Ślachetka

pedagożka i kulturoznawczyni, absolwentka kulturoznawstwa o spec. teatrologicznej na UMK w Toruniu, pedagogiki o spec. doradztwo zawodowe i rehabilitacyjne oraz pedagogiki, spec. zarządzanie zasobami ludzkimi na UKW w Bydgoszczy. Współpracowała z Teatrem Polskim w Bydgoszczy, Teatrem Tańca Akro w Toruniu, współorganizator Bydgoskiego UlicArt, w ramach współpracy z instytucjami opiekuńczo-wychowawczymi prowadziła warsztaty artystyczno-terapeutycznych dla dzieci i młodzieży. Pomysłodawca, koordynator i producent projektów kulturalno-edukacyjnych.

Agnieszka Kryst 

tancerka i choreografka. Absolwentka SGH oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie na wydziale Choreografii i Teorii Tańca. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2013 w Art Station Foundation by Grażyna Kulczyk. Finalistka konkursu choreograficznego New Europe Festival 2013 w Pradze, w czasie którego zaprezentowała (jako choreografka i tancerka) solo „Pressure” oraz duet „Liquid state of mind”. Pracowała z Jakubem Skrzywankiem przy realizacji „Kordiana” (Poznań, 2018).

Beniamin Bukowski 

reżyser, dramaturg, filozof, doktorant w Instytucie Filozofii UJ, absolwent Wydziału Reżyserii Dramatu PWST w Krakowie oraz MISH UJ. Reżyser kilku spektakli m.in. „Mosdorf. Rekonstrukcje” (Poznań 2016), „Podwyżka” G. Pereca (Kalisz 2017). Jego dramat „Niesamowici bracia Limbourg” (w tłumaczeniu A. Zgieb) zostanie zaprezentowany w ramach Forum Nowych Europejskich Tekstów Dramatycznych w głównym nurcie festiwalu teatralnego w Awinionie w 2018 roku, a jesienią 2018 będzie miał premierę jako spektakl teatru telewizji w reżyserii autora. Otrzymał stypendium i rezydencję artystyczną Nowego Teatru w Warszawie (2018).

Joanna Żygowska 

polonistka, teatrolożka, doktorantka na WFPiK UAM. Absolwentka wiedzy o teatrze i polonistyki (specjalność operologiczna) na UAM. Pracuje jako specjalista ds. edukacji w Teatrze im. A. Fredry w Gnieźnie i współpracuje z Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu. Ostatnio pracowała jako pedagog teatru przy spektaklu „Droga” w reż. B. Bąblińskiej i M. Kabacińskiej. Autorka koncepcji, koordynatorka i prowadząca warsztaty dla dzieci i młodzieży w projektach artystyczno-edukacyjnych, m.in. Wszystko jest możliwe. Wyobraźnia w ramach programu Lato w teatrze (2017). 

Korzystając z serwisu internetowego wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Pliki cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj.