P-POP. Usłysz nasz głos!
W projekcie podejmiemy temat praw dziecka. Jesteśmy głęboko przekonani o profilaktycznej sile teatru, dlatego wspólnie z grupą uczestniczącą opracujemy postulaty praw, oczekiwań i potrzeb młodych. Oddamy dzieciom głos oraz dostarczymy narzędzi rozładowywania indywidualnych napięć. Wzmocnimy kompetencje kulturowe i zdolności integracyjne. Projekt „Usłysz nasz głos” to w naszym zamyśle przestrzeń komunikacji, porozumienia bez przemocy, w której mówi się językiem serca. Podczas warsztatów opierających się na technikach scenicznych z zakresu ruchu, improwizacji, storytellingu, cyrku i arteterapeutycznych poszukamy sposobów na stworzenie zgranego, ale szanującego indywidualność, jedynego w swoim rodzaju zespołu muzyki P-POP!

21 lipca–1 sierpnia 2025
ul. Strażacka 2, Popów
31 lipca 2025 (pora pokazu zostanie ustalona w trakcie trwania projektu)
ul. Strażacka 2, Popów
Agnieszka Uchrońska-Kowalska
797 934 416
gck(at)gminapopow.pl
22 osób w wieku 9-15 lat

Absolwentka Wydziału Lalkarskiego we wrocławskiej filii Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Współpracowała z Teatrem Nowym w Zabrzu, Teatrem im. Adama Mickiewicza w Częstochowie. Śpiewaczka, uczestniczka warsztatów „Pieśni z Zaświatów”, warsztatów śpiewu ludowego z Magdaleną Sobczak z Kapeli ze Wsi Warszawa, warsztatów pieśni ukraińskich z Tetianą Sopiłką. Przez dekadę związana z Miejsko-Gminnym Ośrodkiem Kultury w Pajęcznie jako instruktorka teatralna, reżyserka, instruktorka warsztatów rękodzielniczych. Dyrektorka Gminnego Centrum Kultury w Popowie. Współorganizatorka Liswarta Rock Festiwal.

Animator, aktor, performer, żongler, trener, instruktor. Jest pomysłodawcą i koordynatorem warsztatów żonglerskich w Polsce i Europie. Współzałożyciel oraz członek Fundacji Sieć Pedagogiki Cyrku, która wspiera rozwój tej dziedziny w Polsce. Ukończył kursy: „Pedagogiki Cyrku i Pantomimy” (otrzymał certyfikat uznawany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego), „Klaunady i Tańca Fizycznego”, „Cyrkomotoryki Riki Taeymans w oparciu o Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne” oraz „Kurs Polskiego Towarzystwa Carla Orffa".

Absolwentka grafiki i edukacji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych na Uniwersytecie Jana Długosza w Częstochowie. Doktorka w dziedzinie nauk humanistycznych w dyscyplinie historia. Artystka, plastyczka, pedagożka, animatorka kultury, terapeutka. Wykształcenie uzupełniła przez studia podyplomowe z: oligofrenopedagogiki, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, zarządzania oświatą, tyflopedagogiki, gerontologii, historii sztuki. Instruktorka w Gminnym Centrum Kultury w Popowie. Ma na swoim koncie ilustracje do książek. Jest laureatką konkursu „Ośmiu Wspaniałych”.

Psycholożka, trenerka umiejętności interpersonalnych. Ukończyła psychologię ze specjalnościami: psychopatologia i psychologia przywództwa. W trakcie szkolenia w Śląskiej Szkole Psychoterapii. Prowadzi Instytut Wsparcia i Rozwoju oraz Szkołę Demokratyczną „Grajfka”. Mama Poli, najmłodszej pisarki w Polsce (obecnie już nastolatki) – autorki książki „Kto mieszka za meblami”, która pomaga dzieciom pokonać lęki. Organizuje warsztaty literackie, plastyczne i psychoedukacyjne dla dzieci i z dziećmi (m.in. podczas festiwalu „BECEK czyta”, Nocy Otwartych Galerii ArtNoc, Śląskiego Festiwalu Nauki).

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego i IESEG School of Management, Laboratorium Pedagogiki Teatru. Studentka reżyserii teatru dzieci i młodzieży we wrocławskiej filii Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Współorganizatorka przedsięwzięć artystycznych realizowanych w duchu odpowiedzialności społecznej. Stworzyła Teatr Lufcik na Korbkę. Twórczyni projektu „Międzypokoleniowy zawrót głowy”. Prowadziła zajęcia teatralne w Stacji Artystycznej, Galerii BWA, dla Fundacji TDJ i Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom Specjalnej Troski „Ada”. Ukończyła program mentoringowy dla osób liderskich w teatrze.

Pedagog, wykładowca pedagogiki na Śląskim Uniwersytecie Medycznym, trener warsztatu psychoedukacyjnego. Prowadzi Zajęcia Mistrzowskie w Laboratorium Pedagogiki Teatru. Współpracuje z działem edukacji Teatru Zagłębia. Łączy działania teatralne z pedagogiką i psychoedukacją. Jego projekty społeczne Teatru Interaktywnego prezentowano m.in. na Międzynarodowym Festiwalu Teatromania i na Łódzkich Spotkaniach Teatralnych. Uczy dramy, metod narracyjnych i improwizacji. Współtworzy program Epsilon oparty na wykorzystaniu dramy w pracy wychowawczej. Odpowiadał za Grupę Artystyczną Yuoth w programie Ambasadorzy Niemożliwego.

Absolwent Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego, autor podręczników, animator kultury, edukator, autor bloga „Baśnie na warsztacie”. W pracy wykorzystuje storytelling – opowiada, analizuje baśnie, uczy dzieci, młodzież i dorosłych, jak rozczytywać baśniowe symbole. Współpracował z wieloma instytucjami kultury w Polsce. Otrzymał nagrodę specjalną im. Astrid Lindgren. Prowadzi zajęcia „Baśniowa Szkoła Rysunku”, podczas których spotyka się z grupami w każdym wieku w placówkach edukacyjnych i kulturalnych. Trener Tai Chi i sztuki relaksacji, ograniczania stresu.
