Tęczowy Most Porozumienia
Tematem przewodnim będą dla nas emocje i ich związek z symboliką kolorów. Inspiracją do działań na styku arteterapii i pedagogiki włączającej była książka „Kolorowy potwór” Anny Llenas oraz doświadczenia z naszej pracy z dziećmi w spektrum autyzmu. Podczas półkolonii osoby uczestniczące będą tworzyć własne sceniczne wypowiedzi, sięgając po teatr ruchu, cieni, improwizację, działania plastyczne i muzyczne. Każdy dzień warsztatów poświęcimy innej emocji i barwie, co pozwoli dzieciom lepiej rozumieć siebie i innych. Kluczowe będzie dla nas stworzenie bezpiecznej, otwartej przestrzeni, w której każda osoba – niezależnie od swoich możliwości – znajdzie sposób na wyrażenie siebie. Ważne będzie także budowanie empatii i integracji w grupie zróżnicowanej pod względem potrzeb. Projekt zakończy się pokazem finałowym – chcemy, by, stał się on świętem wspólnoty i kreatywności.
7–19 lipca 2025
Szkoła Podstawowa w Krąplewicach
18 lipca 2025 (pora do ustalenia)
Szkoła Podstawowa w Krąplewicach
Agnieszka Strzyżewska
518 661 563
laga-aga79(at)wp.pl
20 osób w wieku 9- 14 lat

Pedagożka, instruktorka i animatorka kultury z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, młodzieżą i seniorami. Koordynatorka projektów artystycznych specjalizująca się w działaniach teatralnych, animacyjnych i rękodzielniczych. Uwielbia tworzyć „coś z niczego” – łączy kreatywność z praktycznym podejściem, buduje inspirujące przestrzenie twórcze. Założycielka amatorskich grup artystycznych, entuzjastka edukacji poprzez sztukę. W projekcie pełni rolę koordynatorki, odpowiada za planowanie, realizację i spójność działań.

Polonistka i bibliotekarka, z dwudziestopięcioletnim doświadczeniem pracy w szkole. Prowadziła koła teatralne i dziennikarskie. Od 11 lat związana z Biblioteką Publiczną w gminie Jeżewo gdzie prowadzi zajęcia edukacyjne dla dzieci i młodzieży. Ukończyła kurs kierownika wypoczynku. Łączy pasję do literatury z działalnością edukacyjną i animacyjną w lokalnej społeczności.

Psycholożka kliniczna, terapeutka, wykładowczyni. Specjalizuje się w pracy z dziećmi w spektrum autyzmu i ADHD. Łączy terapię z teatrem, by wspierać rozwój emocjonalny i społeczny. Certyfikowana terapeutka Integracji Sensorycznej. Prowadzi warsztaty rozwijające komunikację i pewność siebie. Pasjonatka teatru jako narzędzia integracji i ekspresji.

Reżyser, pedagog teatru, doktor sztuki. Były dyrektor artystyczny Teatru im. Wilama Horzycy w Toruniu. Twórca spektakli, oper i słuchowisk. Wykładowca akademicki, instruktor dramy. Specjalizuje się w pracy z młodzieżą i amatorami. Współprowadził projekt realizowany w ramach Lata w teatrze w 2024 roku. Rozwija metodę pracy opartą na ruchu, ciele i improwizacji.

Wychowawca, multiinstrumentalista, kompozytor. Prowadzi warsztaty muzyczne i artystyczne dla dzieci i młodzieży. Występował jako aktor w teatrze amatorskim. Łączy pedagogikę z muzyką i teatrem, co pozwala wzmacniać kreatywność i ekspresję. Wspiera osoby uczestniczące w budowaniu dźwiękowej warstwy spektaklu i rozwijaniu wrażliwości muzycznej.

Wychowawca, specjalista pracujący w Fundacji NeuroPlaneta, zajmujący się rozwojem dzieci i młodzieży. Prowadzi treningi umiejętności społecznych, terapię ręki oraz praktyki mindfulness. Jest animatorem turystyki dziecięcej i młodzieżowej, a także ratownikiem KPP (kwalifikowana pierwsza pomoc). Dzięki szerokim kompetencjom wspiera wszechstronny rozwój dzieci w różnorodnych obszarach terapeutycznych i edukacyjnych.

Animatorka, kostiumografka, instruktorka rękodzieła. Tworzy stroje i scenografię do spektakli, łączy kreatywność z pasją do teatru. Prowadzi zajęcia plastyczne i taneczne. Zaangażowana w działania kuglarskie i teatralne. Pomaga dzieciom wyrażać siebie przez sztuki wizualne i przestrzeń sceniczną.

Fotografka z zamiłowania. Pedagożka i animatorka kultury, specjalizująca się w portrecie i reportażu. Dokumentuje działania artystyczne i twórczą pracę, zatrzymując w kadrze autentyczne emocje i atmosferę wydarzeń. Wrażliwa na detale, potrafi opowiedzieć historię za pomocą obrazu. Stworzy dokumentację wizualną, wspierając promocję projektu „Tęczowy Most Porozumienia” i jego rozpoznawalność w lokalnej społeczności.

