Chodzą słuchy, że to najlepszy program grantowy w Polsce :)
BENEFICJENCI TEGOROCZNEJ EDYCJI
Konkurs grantowy pozwala wyłonić najciekawsze projekty dwutygodniowych wakacyjnych warsztatów o charakterze teatralnym dla dzieci i młodzieży. Szukamy pomysłów na działania, które pokażą młodym ludziom, że teatr jest miejscem dla każdego – można w nim tworzyć, poznawać innych ludzi i odkrywać różnorodność otaczającego nas świata. Wybieramy spośród zgłoszeń te, które wykorzystują metody twórcze do rozwijania kompetencji społecznych dzieci i młodzieży, pozwalają im odkrywać i wykorzystywać swój potencjał i dzielić się z publicznością własnym przekazem.
Ważne jest dla nas, by projekty realizowały zespoły, które dbają o podmiotowe traktowanie młodych ludzi oraz czuwają nad przebiegiem procesu grupowego – i nie zapominają, że przy tym wszystkim, można się dobrze bawić!
- Umożliwienie artystycznej wypowiedzi dzieciom i młodzieży.
- Wspieranie podmiotów, które chcą rozpocząć działania na gruncie teatru amatorskiego lub wprowadzić zmiany w tym zakresie.
- Rozwój oraz sieciowanie osób zaangażowanych w edukację teatralną.
- Upowszechnianie idei pedagogiki teatru takich jak: inkluzywność, kształtowanie kompetencji społecznych uczestników, tworzenie przestrzeni do spotkania różnorodnych poglądów i doświadczeń.
Do konkursu mogą przystąpić samorządowe instytucje kultury oraz organizacje pozarządowe. Podstawą udziału jest zgłoszenie w wyznaczonym terminie autorskiego projektu dwutygodniowych kolonii lub półkolonii o charakterze teatralnym. Każdy projekt ma charakter autonomiczny: o tematyce i formie działań oraz wyborze metod pracy teatralnej decyduje zespół projektowy wnioskodawcy, uwzględniając potrzeby i zainteresowania uczestników. W jego skład mogą wchodzić: osoby zatrudnione w instytucjach / organizacjach wnioskujących, animatorki i animatorzy kultury, instruktorki i instruktorzy teatralni, artystki i artyści, studentki i studenci szkół artystycznych oraz muzyczki i muzycy, dziennikarki i dziennikarze, pedagożki i pedagodzy, psycholożki i psycholodzy oraz przedstawicielki i przedstawiciele różnych dyscyplin powiązanych z tematyką i formą projektu. Zadaniem instruktorów zajęć jest stworzenie dzieciom i młodzieży pola do ich wypowiedzi za pomocą języka teatru. W trakcie warsztatów tworzą bezpieczne ramy do pracy, czuwają nad procesem grupowym i prowadzą młodych ludzi przez kolejne etapy powstawania pokazu w taki sposób, który umożliwia im zabranie głosu w ważnych dla nich sprawach – zarówno na scenie, jak i podczas zajęć.
O przyznaniu dofinansowania decyduje Zespół Sterujący. W każdej edycji jego skład ujawniany jest razem z ogłoszeniem wyników konkursu.