LATO MUMINKÓW, czyli jak oswoić potworne trolle
Tematem, od którego chcemy rozpocząć nasz wspólny czas, jest poznawanie i oswajanie tego, co nieznane, obce, a więc budzące lęk i często pozostawione bez opieki. Tove Jansson w doskonały sposób przedstawia w opowieściach o Muminkach mechanizmy relacji międzyludzkich, a także subtelnie oswaja tematy trudne i budzące strach, nazywając je i pokazując z różnych perspektyw. Będziemy się inspirować w pracy jej twórczością.
Chcemy oddać głos dzieciom, a tym samym lepiej je poznać i zrozumieć. Zależy nam, by ich marzenia i obawy zostały wypowiedziane i usłyszane. Sprawdzimy różne metody twórcze: improwizację, dramę, action painting czy performance. Wieńczący pracę finał stanie się pretekstem do nowych opowieści, dyskusji, a być może inspiracją do dalszych działań artystycznych i społecznych. Teren „dobrej” szkoły jest ogromny i otwarty – wszyscy się pomieścimy – jak w Dolinie Muminków!
fot. Graszka Kopeć
26 czerwca 2023 – 08 lipca 2023
Szkoła Podstawowa w Dobrem
ul. Szkolna 3
08 lipca 2023 godzina 12.00
Rynek w Dobrem
Rafał Leszczyński
508 066 699
rafal.leszczynski@o2.pl
35 osób w wieku 8-15 lat
Absolwentka Wydziału Aktorskiego Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie oraz Studiów Podyplomowych Pedagogika Teatru na Uniwersytecie Warszawskim. Oprócz wykonywanego zawodu aktorki/performerki projektuje i prowadzi warsztaty teatralne z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi mające na celu pracę w procesie, włączanie, integrowanie i budowanie społeczności oraz konfrontowanie przekonań. Członkini Stowarzyszenia Pedagogów Teatru. Współtworzy spektakle i działania edukacyjne i partycypacyjne. Tworzy Pracownię Teatralną z seniorami. Współpracuje z Akademią Młodych Talentów
Aktor, scenarzysta, reżyser, poeta, piosenkopisarz; Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. Po kursie Fundacji DramaWay i Armando warszawskiej Szkoły Impro. Występuje w: krótkometrażowych filmach i audiobookach Grupy Filmowej Darwin, w serialu „Na Wspólnej” i „Na sygnale”, w Teatrze MEST w Warszawie. Napisał i wyreżyserował spektakle „Starych drzew się nie przesadza”, „Kiedyś płotów nie było” oraz „Anioły ludzkie sprawy mają” z seniorami z gmin wiejskich. Współtworzy Grupę Performatywną Chłopaki.
Pedagożka teatru i tańca, praktyczka ruchu i pracy z ciałem, animatorka sąsiedzka, nauczycielka Mindfulness Based Living Course (w trakcie certyfikacji). Członkini Stowarzyszenia Pedagogów Teatru i Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL. Absolwentka pedagogiki i kulturoznawstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Od 12 lat jako autorka sytuacji artystycznych łączy elementy teatru, tańca, ruchu w ramach działań partycypacyjnych i edukacyjnych. Za najważniejsze projekty pedagogiczno- teatralne uważa Międzypokoleniowy Patrol Miejski, LABy w ruchu, Pracownię Małego Teatru.
Autorka scenariuszy i prowadząca wydarzenia kulturalne: Smykowizje, Smykofonia, Dziecięce Ogrody Muzyczne. Wyreżyserowała koncerty dla festiwalu Warszawska Jesień: „Pluszaki” (z Kwadrofonik) i „Lulabaje” (Trio Bastarda), a także spektakl muzyczny „O innych sposobach spędzania wolnego czasu”. Współpomysłodawczyni projektu Muza w spektrum – warsztatów i koncertów dla osób w spektrum autyzmu prezentowanych w 2022 roku w Teatrze Lalek Guliwer w Warszawie. Kuratorka cyklu koncertów Ąsąbąble w Hashtag Lab. Absolwentka Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie.
Arteterapeutka, graficzka. Ukończyła studia podyplomowe Arteterapia w edukacji i terapii w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Pracuje z dziećmi i młodzieżą. Prowadzi zajęcia plastyczne z elementami arteterapii w Pracowni Działań Twórczych Do góry Nogami i w Pracowni Pomocy Psychologicznej i Psychoedukacjii Ego w Mińsku Mazowieckim. W swojej pracy kieruje się zasadą „ tu i teraz” podkreślającą wagę doznań doświadczanych podczas zajęć. Istotą jest dla niej sam proces tworzenia. Praktykuje kąpiele leśne (jap. shinrin-yoku).