Sylwia Boroń
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Chcę realizować Lwt w: całej Polsce
Role, które mogę pełnić w projekcie: osoba prowadząca warsztaty
Bliskie mi obszary: teatr ogólnie, improwizacja, film, warsztaty kulinarne dla dzieci
Interesuje mnie to, jak poprzez różnorodne formy ekspresji artystycznej, dzieci mogą mieć okazję eksplorować swoje emocje, wyrażać siebie i rozwijać umiejętność empatii (wobec rówieśników, osób starszych, czy zwierząt) poprzez wcielanie się w różne role i sytuacje. To jak zabawy sceniczne, gry aktorskie i improwizacje pomagają dzieciakom lepiej zrozumieć swoje własne emocje oraz nauczyć się radzenia sobie z nimi.
Dodatkowo, praca teatralna z dziećmi może również sprzyjać ich otwieraniu się na nowe doświadczenia i relacje społeczne. Wspólne tworzenie przedstawień czy scenariuszy angażuje dzieci w proces współpracy i budowania zaufania do innych.
Fascynuje mnie też połączenie teatru z kulinariami (bo z filmem jako trzonem socialmediów, już są w ścisłej symbiozie). Moją pierwszą (w latach podstawówki) interpretacją na konkursie recytatorskim była - Telimena zagniatająca ciasto na pierogi ;) Interesujące mogą być warsztaty teatralno-kulinarno-artystyczne, podczas których dzieci będą nie tylko przygotowywać prostą potrawę, ale także tworzyć krótkie przedstawienie teatralne na temat historii dania czy związanych z nim kultur. Można również wykorzystać kulinarny motyw w teatralnych scenariuszach, na przykład poprzez przedstawienie adaptacji bajki związanej z gotowaniem lub wspólnie stworzoną historię o przygodach kucharza. Takie połączenie może być nie tylko zabawne, ale także edukacyjne i inspirujące dla dzieci.
Kolejny interesujący mnie aspekt to teatr dla dzieci jako nośnik empatii wobec zwierząt. Zrodziło się to w mojej głowie, kiedy dwa lata temu moja 10 letnia siostrzenica została wegetarianką. Warsztaty teatralne, które angażują dzieci w refleksję nad relacjami między ludźmi a zwierzętami oraz nad potrzebami i prawami zwierząt.
Przez interaktywne działania, dzieci mogą wcielać się w różne role zwierząt i doświadczać świata z ich perspektywy, co może pomóc im zrozumieć potrzeby zwierząt oraz budować empatię wobec nich. Historie o przyjaźni między ludźmi a zwierzętami, o potrzebie szacunku dla ich środowiska naturalnego, o umiejętności obchodzenia się ze zwierzętami domowymi, czy o problemach związanych z ich wykorzystywaniem w rozmaitych sytuacjach.
W 2016 roku prowadziłam warsztaty teatralne, oraz wyreżyserowałam spektakl Romeo nad Juliett w ramach programu Szkoła w Mieście. Zajmowałam się animacją dzieci w ramach wydarzeń okolicznościowych.
Ukończyłam Wyższą Szkołę Teatralną. W latach 2011-2016 pracowałam w teatrze Polskim we Wrocławiu. Współpracowałam też z Teatrem Próxima w Krakowie, Teatrem Fredry w Gnieźnie i Teatrem Współczesnym w Warszawie. Prowadziłam warsztaty teatralne z dziećmi ze szkoły podstawowej, oraz wyreżyserowałam dwujęzyczny spektakl "Romeo and Juliett" w ramach programu "Szkoła w Mieście". Dodatkowo, prowadziłam przygotowania na egzaminy wstępne do szkół teatralnych. Byłam też asystentką reżyserki Anny Ilczuk podczas pracy nad spektaklem “Dzieci z Bullerbyn” w Teatrze Polskim we Wrocławiu.
Mam doświadczenie w pracy z dzieciakami, spore doświadczenie teatralne. Mam mnóstwo energii i pomysłów. Jako doświadczona ciocia potrafię nawiązać świetny kontakt z dzieciakami i zachęcić ich do poruszania wyobraźni, wspólnych ćwiczeń, zabawy i integracji w grupie.
Ponieważ jest to da mnie świetna okazja do dzielenia się moją wiedzą i doświadczeniem z dziecmi. Ważne dla mnie jest stworzenie inspirujacego środowiska, w którym dzieci mogą rozwijać swoje umiejętności aktorskie i kreatywność. Chcę dbać o atmosferę pełną pozytywnej energii i wspierania się nawzajem, aby każde dziecko czuło się pewnie i docenione. To dla mnie fascynujace wyzwanie, które zawsze przynosi wielka frajdę, widząc rozwój i radość dzieci podczas pracy teatralnej i warsztatów aktorskich.
Mogłabym prowadzić warsztaty kulinarne dla dzieci oraz prowadzić lub pomóc w prowadzeniu warsztatów aktorskich, technik poruszających wyobraźnię, technik rozluźniających czy pracy z kamerą.